• شنبه ١٩ اسفند ١٤٠٢-٠٩:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٤٧
شمس‌احسان خبر داد

افزایش دو برابری اعتبارات توسعه ورزش همگانی در شهر تهران

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران از افزایش دو برابری اعتبارات توسعه ورزش همگانی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران مراسم‌ تجلیل از قهرمانان رقابت‌های قهرمان‌شهر ۲ (مرحله فرامنطقه‌ای) با بیان اینکه ورزش‌ و فعالیت‌های جسمانی به عنوان یک واقعیت اجتماعی جزئی از زندگی روزمره انسان‌هاست، اظهار داشت: صنعتی شدن جوامع و ورود به دنیای فناوری متنوع موجب شده که تمامی ابعاد زندگی انسان از جمله تحرک او تحت تاثیر قرار گیرد. 
شمس‌احسان ادامه داد: ورزش به عنوان راه‌حل راهبردی و ورزش همگانی به عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرح‌بخش می‌تواند این مشکل را به نحو مطلوب حل کند. 
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران افزود: در مدیریت شهری تهران ورزش شهروندی در چهار بعد ارائه خدمات ورزشی به شهروندان در مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در فضای عمومی شهر تهران ایستگاه‌های ورزشی و دستگاه‌های بدنسازی پارکی، احداث و توسعه فضایی ورزشی روباز زمین چمن، فوتبال مصنوعی و طبیعی، زمین‌های اسکیت، زمین‌های والیبال و بسکتبال و غیره در سطح شهر ، برگزاری رقابت‌های ورزشی در سطح محلات و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تفریحی و ورزشی دنبال می‌شود. 
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مستمر و قابل توجهی که شهرداری تهران در حوزه ورزش انجام می‌دهد برگزاری  رقابت‌های ورزشی در سطح محلات است، خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمان شهر که در دو سال گذشته برگزار شد در راستای توسعه ورزش محلات، هویت بخشی به محلات و ایجاد رقابت سالم بین محله‌های شهر تهران و مناطق ۲۲گانه بوده است. 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: این‌‌ مسابقات بهانه‌ای برای افزایش مشارکت شهروندان در ورزش همگانی است. 
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران گفت: این مسابقات می‌بایست در سال آینده به صورت لیگ محلی برگزار شود و قهرمانان محلی در هر رشته ورزشی به ساکنین آن محله معرفی شوند و این کار ضمن هویت بخشی به محلات با معرفی الگوهای مناسب ورزشی به سایر نوجوانان و جوانان ساکن در آن محله سبک و روش زندگی آنان را نیز تغییر می‌دهد. 
وی اظهار داشت: با برگزاری رقابت‌های ورزشی محلات هزاران قهرمان ورزشی در ۳۵۲ محله شهر تهران در چند رشته ورزشی به مردم معرفی می‌شوند که سرمایه‌های معنوی شهر خواهند شد و علاوه بر توسعه بعد جسمانی، این افراد در بعد روحی و روانی نیز رشد خواهند نمود. 
شمس‌احسان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در دو سال گذشته حمایت‌های لازم در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز و همچنین ایجاد تعامل و همکاری بین دستگاه متولی ورزش شهر تهران در راستای برگزاری این‌مسابقات فراهم کرده است. 
وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اعتبارات توسعه ورزش همگانی در مناطق ۲۲گانه نسبت به لایحه پیشنهادی ۸۰ درصد و نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است و انتظار می‌رود که شهرداری مناطق ۲۲گانه و سازمان ورزش بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی و چمن‌های مصنوعی، راه اندازی و ایجاد مجموعه‌ها و فضاهای ورزشی جدید، راه‌اندازی مراکز استعدادیابی ورزشی و ارتقای کیفیت خدمات ورزشی به شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: